Reklama

Blisko 1,6 mln zł odszkodowań przysługuje pasażerom za problematyczne loty w wakacje

itvpiaseczno
07/09/2017 13:57

Według danych AirHelp o odszkodowanie za problematyczne loty z i do Gdańska podczas tegorocznych wakacji może ubiegać się 1 391 pasażerów. Łączna wartość należnych rekompensat wynosi blisko 1,6 mln zł. Tymczasem, zaledwie 1% podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie.

Z roku na rok w Polsce coraz więcej osób podróżuje samolotami. Ciągły wzrost zainteresowania tym środkiem transportu przekłada się na rosnącą liczbę lotów, a co za tym idzie – również zakłóceń w podróży. Dane AirHelp to potwierdzają – za wakacje w 2015 roku 581 pasażerów gdańskiego lotniska mogło ubiegać się o rekompensaty o wartości 620 tys. zł. Oznacza to, że na przestrzeni zaledwie dwóch lat liczba uprawnionych pasażerów oraz łączna wartość odszkodowań wzrosły ponad dwukrotnie.

GDZIE LATAMY Z GDAŃSKA?

Najpopularniejszym kierunkiem z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy była Warszawa (611 lotów). Na trasach krajowych często wykonywane były również kursy do Krakowa (118). Popularne były także połączenia z Kopenhagą (238), Monachium (207), Sztokholmem (187), Londynem – loty do Luton (187) i Stansted (118), Frankfurtem (138), Oslo (128) oraz Helsinkami (71).

Które trasy otrzymały niechlubny tytuł „najbardziej problematycznych”? To na pewno połączenie z Berlinem. 72% lotów do tego miasta, wykonanych w okresie wakacyjnym, było opóźnionych lub zostało odwołanych. Na drugim miejscu znalazła się relacja Gdańsk – Antalya – ponad połowa samolotów nie dotarła na miejsce docelowe punktualnie. Podium tego zestawienia zamyka trasa do Liverpoolu, na której 44% kursów nie zostało zrealizowanych na czas.

NAJWIĘCEJ OPÓŹNIEŃ W NIEDZIELĘ PO POŁUDNIU

Z danych AirHelp wynika, że podczas tegorocznych wakacji najwięcej opóźnionych bądź odwołanych lotów, wykonanych z lotniska w Gdańsku, było w niedzielę. 22% samolotów w tym dniu nie dotarło na miejsce docelowe punktualnie. Najniższy wskaźnik zakłóceń odnotowano w sobotę – 17% lotów odbyło się z utrudnieniami. Najgorszą porą dnia na podróż samolotem z Gdańska jest natomiast popołudnie – w godzinach 12:00-15:59 27% kursów miało bowiem zakłócenia. Rano (6:00-11:59) ten wskaźnik wyniósł zaledwie 8%.

JAK UZYSKAĆ ODSZKODOWANIE?

Rosnący ruch na niebie to nie zawsze same plusy – czasem skutkuje to niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć jakie przysługują im prawa, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg.

Niestety, zaledwie 1% podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie. Można to zrobić samemu lub skorzystać z pomocy firmy Airhelp.pl, która wyręcza w przeprowadzeniu tej procedury. Pasażer po wypełnieniu krótkiego i prostego formularza online od razu otrzymuje informację, czy przysługuje mu odszkodowanie. Jeśli wniosek jest zasadny, firma kompleksowo zajmie się uzyskaniem rekompensaty, również w razie potrzeby, reprezentując klientów przed sądami poza granicami kraju – mówi Natalia Gębska, Country Manager w Airhelp.pl.

Wybierając się w podróż samolotem, warto zainstalować na swoim telefonie aplikację AirHelp, ponieważ o należne odszkodowanie można ubiegać się jeszcze na lotnisku.

 

 

***

 

Firma AirHelp została założona w 2013 roku przez Henrika Zillmera, Nicolasa Michaelsena i Grega Roodta, przedsiębiorców internetowych. Przedstawicielstwa AirHelp zlokalizowane są w 20 krajach, w tym w Gdańsku. Głównym celem firmy jest zapewnienie pasażerom na całym świecie wsparcia w odzyskiwaniu odszkodowań od przewoźników w przypadkach opóźnienia i odwołania lotów lub odmowy wejścia na pokład. Spółka współpracuje z liniami lotniczymi i dba o to by proces reklamacji przebiegał możliwie jak najsprawniej. AirHelp udostępnia klientom możliwość złożenia wniosku poprzez przyjazną dla użytkownika stronę internetową oraz intuicyjne aplikacje mobilne. Od powstania firma pomogła ponad 3 mln pasażerów na całym świecie.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iTVPiaseczno.pl




Reklama
Wróć do