Wraz z wprowadzeniem marcowej korekty rozkładu jazdy, PKP Polskie Linie KolejoweS.A. rozpoczynają kolejny etap przebudowy trasy Warszawa Okęcie - Czachówek. Ruszają prace na stacji Piaseczno i na torach w kierunku Czachówka. Zmyślą o pasażerach, zarządca infrastruktury wraz z przewoźnikiem ustalił zmiany w dotychczasowym kursowaniu pociągów.
Rusza remont stacji
Od 13 marca PLK rozpoczną modernizację stacji w Piasecznie. Stary peron zostanie zastąpiony dwoma nowymi (położonymi na zewnątrz toru), wyższymi, dostosowanymi dopotrzeb osób niepełnosprawnych. Zamontowane zostaną: nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne, megafony oraz ławki. W miejscu starej kładki powstanie nowa, wyposażona wwindy. Takie rozwiązanie zapewni dobrą obsługę dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz matek z dziećmi. W czasie przebudowy, dojście z peronu do budynku dworca będzie możliwe od ulicy Sienkiewicza. Sposób realizacji prac przewiduje, że stacja będzie czynna cały czas a perony będą kolejno modernizowane. PLK planuje zakończyć przebudowę stacji Piaseczno w II kwartale 2017 roku.
Na przebudowę stacji PLK przeznaczyły 55 mln zł. Oprócz modernizacji infrastruktury pasażerskiej prace obejmą także wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zagwarantuje to bezpieczny i płynny przejazd pociągów. Odpołowy marca, PLK i wykonawca, Trakcja PRKiI, rozpoczną także przebudowę przystanku Zalesie Górne oraz jednego z torów od Piaseczna do Czachówka.
Zmiany w ruchu regionalnym
Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Kolejami Mazowieckimi opracowały zmieniony rozkład kursowania pociągów. Z dotychczasowych 23 bezpośrednich par relacji Warszawa Wschodnia - Radom utrzymanych zostanie 17, jednak w porannym szczycie przez Piaseczno i Warszawę Okęcie pojedzie więcej pociągów do Warszawy, a w popołudniowym - do Radomia. Pociąg „Radomiak” pojedzie zmienioną trasą przez Centralną Magistralę Kolejową.
Ze względu na przebudowę linii kolejowej na trasie Góra Kalwaria - Czachówek - Góra Kalwaria wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Zmiany są podawane od lutego na tablicach informacyjnych na stacjach i przystankach. Informacje na temat kursowania pociągów można na bieżąco śledzić na www.portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika - Kolei Mazowieckich.
PLK wzmocniły informacje dla podróżnych. Liczniejsza jest obsada zespołów technicznych na modernizowanym odcinku,które w przypadku usterek szybko podejmują działania zapewniające sprawny przejazd pociągów. Wykonawca prac jest zobowiązany prowadzić roboty ze szczególnym uwzględnieniem przejeżdżających pociągów, a zadania wymagające dłuższych prac blisko toru odbywają się w przerwie pomiędzy przejeżdżającymi pociągami.
160 km/h między Warszawą a Czachówkiem
Na Warszawie Okęciustoi już konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom wygodne i bezpieczne dojście na peron. Jesienią PLK planują zakończyć przebudowę na Okęciu.Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górnyczęść starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200 metrowych peronów.
Na 27-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 8 PLK wymieni 77 km torów, zamontuje 101rozjazdów, nowe urządzenia sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej, zapewniając tym samym płynny i bezpieczny przejazd pociągów z prędkością nawet 160km/h. Zmodernizowane zostaną 3 stacje oraz 6 przystanków między Warszawą Okęciem a Czachówkiem Południowym.Efektem wartej 460 mln zł modernizacji będzie szybsza i wygodniejsza podróż na trasie Warszawa Okęcie - Czachówek oraz nowoczesna iprzyjazna także dla osób niepełnosprawnych infrastruktura pasażerska.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie - Radom LOT (A, B, F)” -Faza II współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie