
Pracy dla fotografa jest wiele, jednak ogromna konkurencja powoduje, że trudno się przebić. Jeśli również Ty poszukujesz klientów, którzy powierzą Ci odpłatne sesje zdjęciowe i nie wiesz, gdzie ani jak ich szukać, przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak kreować wizerunek i docierać do zleceniodawców.
Jeśli ktokolwiek ma Ci zaufać i powierzyć zlecenie dla fotografa, musi mieć pewność, że znasz się na tym, co robisz. Jak to udowodnić? Oczywiście poprzez zaprezentowanie swoich realizacji. Znajdując się na początku drogi fotografa, być może nie masz w dorobku jeszcze żadnych komercyjnych realizacji, ale to nic – w takiej sytuacji pokaż swoje prace tworzone „do szuflady”. Jeżeli są naprawdę dobre, nie będzie istotne, że powstały tylko dla Ciebie. Pytanie tylko, gdzie publikować swój dorobek? Odpowiedź znajdziesz w dalszym tekście. Jeśli natomiast brakuje Ci wysokiej jakości aparatu, zamiast od razu kupować drogi egzemplarz, zdecyduj się na wynajem sprzętu fotograficznego w Warszawie i wykorzystaj go do wykonania najlepszych zdjęć w swoim życiu, które wrzucisz do porfolio.
Social media to naturalne otoczenie dla fotografów. Prowadząc profil na Instagramie, Facebooku, Digart, Devianart, Behance czy Dribble, całkowicie za darmo, a zarazem w profesjonalny sposób publikujesz swoje prace. Media społecznościowe warto jednak wykorzystywać szerzej, tzn. nie tylko jako portfolio, ale również w celu dzielenia się wiedzą. Udostępniając rzetelne, wartościowe i profesjonalne porady, najnowsze informacje czy recenzje na temat fotografii i wszystkiego, co z nią związane, pokazujesz, że znasz się na rzeczy.
Fora internetowe i grupy w mediach społecznościowych zrzeszające fotografów są źródłem wiedzy i zleceń, ale też dają okazję do zbudowania wartościowej sieci kontaktów, która być może zaowocuje jakąś ciekawą współpracą. Również w ten sposób budujesz swój wizerunek i udowadniasz potencjalnym klientom, że jesteś człowiekiem z krwi i kości. Uwiarygadniasz się i pokazujesz, że za Twoimi zdjęcia stoi osoba, której można i warto zaufać.
O wizerunek i budowanie sieci kontaktów warto dbać nie tylko online, ale również „w realu”, chociażby poprzez uczestnictwo w branżowych targach i spotkaniach. Można z nich wynieść sporo cennej wiedzy, a dodatkowo poznać ciekawych ludzi i być może zdobyć w ten sposób pracę czy nowe, wartościowe zlecenia.
Już o tym wspominaliśmy, ale zagadnieniu dzielenia się wiedzą warto poświęcić osobny akapit. Zdecydowanie opłaca się publikować praktyczne, interesujące i ciekawe w formie materiały tekstowe, wideo czy audio, które traktują o fotografii i niosą ze sobą jakąś wartość, np. merytoryczną czy artystyczną. Jeżeli dysponujesz wiedzą i doświadczeniem, publikuj artykuły blogowe, wpisy w social mediach czy nagrania w serwisach streamingowych na interesujące czytelników tematy. Możliwości jest bardzo dużo, jak np. porady dotyczące robienia zdjęć, newsy z branży, wywiady z cenionymi osobistościami czy recenzje sprzętu – w tym celu można go wynająć w wypożyczalni https://www.panda-rent.pl/aparaty-fotograficzne/.
Własna witryna WWW bardzo pomaga w kreowaniu wizerunku i pozyskiwaniu klientów. Jej najważniejszą zaletą jest to, że pozostaje niezależna od zewnętrznych podmiotów – wyłącznie od Ciebie zależy jej treść, a wszystko, co się na niej znajduje, możesz w dowolnej chwili zmienić.
undefined
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie