Reklama

Dzielnicowy przeprowadzli zajęcia dt. cyberprzemocy

itvpiaseczno
01/05/2017 01:15

Zagrożenia związane z niewłaściwym używaniem internetu oraz konsekwencje cyberprzemocy były tematem dwóch spotkań dzielnicowych z komisariatu w Konstancinie- Jeziornej w miejscowych szkołach. Podczas rozmów z młodzieżą funkcjonariusze omówili przykłady negatywnych zachowań w sieci. Szczególną uwagę zwracano na sposoby unikania zagrożeń, jakie niesie ze sobą przemoc psychiczna wobec rówieśników, a także nadmierne obdarzanie zaufaniem osób poznanych w wirtualnym świecie.

W ramach działań profilaktycznych dzielnicowi z Konstancina- Jeziornej wraz z oficerem prasowym przeprowadzili w dwóch szkołach zajęcia związane z cyperprzestepczością i cyberprzemocą. W Zespole Szkół nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego oraz w  Zespole Szkół nr 4 w Słomczynie, odbyły się spotkania policjantów z uczniami sześciu klas.

Policyjne prelekcje  dotyczyły zagrożeń związanych z niewłaściwym używaniem  internetu oraz konsekwencji cyberprzemocy. Z prezentowanego podczas spotkań materiału dydaktycznego, uczniowie dowiedzieli się jakie sytuacje i zachowania mogą prowadzić do przemocy psychicznej i krzywdzenia rówieśników. Dzielnicowi oraz oficer prasowy zachęcali uczestników do nawiązywania pozytywnych relacji w czasie realnych spotkań w szkole i poza nią, a nie uciekania w świat wirtualny, który często jest zniekształcony i wskazuje błędne rozwiązania.  

Zwiększanie świadomości młodych ludzi na temat niebezpieczeństw wynikających z niewłaściwego korzystania z internetu  jest ważnym elementem policyjnej profilaktyki. Mamy nadzieję, że ostrzeżenia w tym zakresie spowodują refleksję uczniów podczas każdego działania w cyberprzestrzeni. Zajęcia poprowadzili konstancińscy dzielnicowi: mł. asp. Sebastian Majewski, st.asp. Daniel Stojek, st. sierż. Jacek Deptuła oraz kom. Jarosław Sawicki.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iTVPiaseczno.pl




Reklama
Wróć do