
Koncert Jorgosa Skoliasa i Oleś Brothers to muzyczna podróż przez stulecia, opowiadana przez współcześnie żyjących muzycznych maggidów. To także magiczna podróż po Europie, północnej Afryce, Bliskim Wschodzie i Bałkanach. Fascynująca muzyczna fikcja oparta na faktach. Te fakty, to muzyczne wątki judeo-hiszpańskie, berberyjskie, bałkańskie, marokańskie, arabsko-andaluzyjskie, czy wreszcie greckie. To tak naprawdę opowiadanie o świecie uniwersalnym językiem, instynktownie przyswajalnym przez słuchaczy. To także muzyka wyśniona, natchniona, zrodzoną z nieoczekiwanych inspiracji i nie zawsze wytłumaczalnych olśnień.
Jorgos Skolias - jeden z najświetniejszych śpiewaków polskiej sceny muzycznej. Choć jest tej sceny wielką gwiazdą, to jednak nieustannie poszukuję nie tylko indywidualnej formuły na zastosowanie głosu ludzkiego w muzyce, ale również coraz to nowych inspiracji zarówno w bluesie, jazzie, rocku, jak i w etnicznej, od Grecji poprzez Afrykę do Indii. Artysta studiuje starodawne techniki wokalne w rezultacie czego opanował technikę śpiewania harmonicznego (równoległe prowadzenie trzech głosów), nazywanego również gardłowym. Śpiew gardłowy to sztuka tworzenia harmonicznych dźwięków razem z tonem bazowym, dając złudzenie wydawania kilku dźwięków jednocześnie. Uprawiana w wielu zakątkach świata, jednak znana głównie z Tuwy, kraju leżącego na południu Syberii, tuż ponad Mongolią.
Bracia – Marcin Oleś kontrabasista i Bartłomiej Oleś perkusista – od ponad piętnastu lat tworzą autorską muzykę, której głównym punktem odniesienia jest jazz. Są twórcami autorskich projektów oraz towarzyszą wielu sławnym jazzmanom z całego świata tworząc rytmiczny dream team, jak napisał o nich niemiecki magazyn JazzZeitung. Na liście ich współpracowników pojawiają się nazwiska Kenny’ego Wernera, Davida Murraya, Roba Browna, Chrisa Speeda, Erika Friedlandera, Theo Jorgensmanna, Rudiego Mahalla, Williama Parkera, Andrzeja Przybielskiego i wielu innych. Odnajdują wciąż nowe sposoby na przełamanie stereotypów, udowadniając, że kontrabas i perkusja wystarczą by stworzyć muzykę kompletną, pełną energii i niespotykanych brzmień. Kontynuują dotychczasowe poszukiwania twórcze, aby poszerzyć język jazzu o sonorystykę i koncepcje muzyki współczesnej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie