:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

e-Polak potrafi i… korzysta z GOV.PL

Sprawy lokalne, Polak potrafi korzysta - zdjęcie, fotografia
itvpiaseczno 05/11/2019 14:17

Ponad 6 milionów użytkowników i 18,5 miliona odsłon w miesiąc – o takich wynikach marzą właściciele niejednego poczytnego portalu. O którym więc mowa? O naszym serwisie GOV.PL, który bije rekordy popularności.

Kto zagląda na serwis administracji rządowej? Pewnie sami urzędnicy… – tak mógłby pomyśleć ten, kto nigdy nie odwiedził naszego portalu GOV.PL. A takich, co nie zaglądają jest coraz mniej…

Rekordowy październik

Na początek – kartka z kalendarza. Mamy kwiecień 2018 r. Portal GOV.PL jest rozbudowywany. Dołączają do niego kolejne ministerstwa. A my świętujemy świetny, naszym zdaniem, wynik – 241 tysięcy unikalnych użytkowników i 972 tysiące odsłon (czyli pojedynczych kliknięć w opublikowany artykuł).

Mija dziewięć miesięcy – nadchodzi styczeń 2019 r. Na GOV.PL są już wszystkie resorty. A my cieszymy się z kolejnego rekordu – 1, 5 miliona (!) unikalnych użytkowników i 6,9 milionów odsłon.

Działamy dalej. Na GOV.PL pojawiają się pierwsze urzędy wojewódzkie. Uruchamiamy panel użytkownika – Mój GOV. Startuje kampania „e-Polak potrafi!”. Efekt? Rekordowy październik.

– Tylko w tym jednym miesiącu nasz portal odwiedziło ponad 6 milionów Polaków, którzy wygenerowali 18,5 miliona odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 miliona sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – I dowód na to, że GOV.PL spełnia oczekiwania użytkowników. Znając ten adres zyskujemy nie tylko łatwy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach, ale i do wszystkich e-usług  – dodaje szef MC.

Prosto na GOV.PL

I taki właśnie był cel powstania GOV.PL. Ułatwienie. Efekty widać. Każdego dnia odwiedza nas średnio 250 tysięcy osób. Rekordowym dniem był 1 lipca (start składania wniosków o 500+ na pierwsze dziecko). Wtedy na naszym portalu pojawiło się pół miliona osób.

Obecnie w ramach portalu działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów – w tym czterech urzędów wojewódzkich (kiedy zaczynaliśmy prace nad portalem GOV.PL wszystkie ministerstwa i urzędy prowadziły swoje strony internetowe, bez żadnej koordynacji i jednolitego standardu). Na GOV.PL użytkownicy znajdą także 189 kart usług (w tym roku zaplanowano 70 kolejnych) i sześć serwisów tematycznych (na ten rok zaplanowaliśmy jeszcze 80 nowych serwisów).

Wszystkie działające w ramach GOV.PL serwisy mają spójną szatę graficzną – tak, aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej.

Chcemy, aby GOV.PL był dostępny dla wszystkich. Dlatego naszym priorytetem jest także dostępność cyfrowa dla osób z niepełnosprawnościami.

– Stale pracujemy nad tym, aby GOV.PL był jeszcze lepszy, jeszcze bardziej użyteczny i jeszcze bardziej intuicyjny – mówi minister Marek Zagórski. – Naszym priorytetem jest obecnie rozwijanie panelu użytkownika – Mój GOV – dodaje szef MC.

Mój GOV to nasz najnowszy produkt (działa od 23 września 2019 r.). Ma wiele zalet, w tym jedną – docenianą przez największych sceptyków...

Bez ePUAP

Każdy kto się zaloguje na Mój GOV (aby to zrobić potrzebujemy profilu zaufanego) w jednym miejscu znajdzie nie tylko wszystkie swoje dane i dostęp do e-usług, ale i… nową skrzynkę (jeszcze w wersji beta) służącą do wymiany korespondencji z urzędami. Tak, to prawda – dzięki Mój GOV, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP!

Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Odpowiedź na pismo przesłane z urzędu to teraz kilka kliknięć myszką!

Od liczb zaczęliśmy, liczbami skończymy. Kolejnym dowodem na coraz większą popularność e-administracji wśród Polaków jest stale rosnąca liczba właścicieli profili zaufanego (PZ). Tylko w tym roku przybyło ich ponad 1,9 miliona. I to kolejny rekord – w żadnym innym roku Polacy tak chętnie nie zakładali PZ. W sumie ma go niemal 4,5 miliona osób.

***

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Reklama

e-Polak potrafi i… korzysta z GOV.PL komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

TECHNIK BUDOWY, MASTER ROBÓT,

Poszukujemy: TECHNIKA BUDOWY, MAJSTRA ROBÓT, INŻYNIERA BUDOWNICTWA. Branża: drogowa. Umowa o pracę, pełen etat. Praca na terenie Warszawy. Zachęcamy..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez itvpiaseczno.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

FIRMA FOTO EXPRESS KUJASZEWSKI VIDEOFILMOWANIE MARIUSZ KUJASZEWSKI z siedzibą w Piaseczno 05-500 , Sierakowskiego 12c

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"